Учнівське самоврядування– добровільна організація учнів навчального закладу, яка забезпечує право і надає можливість в межах Статуту здійснювати регулювання і управління справами, які належать до їхньої компетенції та в інтересах учнів навчального закладу.Учнівське самоврядування здійснює свою діяльність у співробітництві з адміністрацією та колективом вчителів, а також з батьківським комітетом.

Метадіяльності Учнівського самоврядування - розвиток соціальної та організаторської активності учнівської молоді.

Завдання:

  1. зробити шкільне життя захоплюючим, цікавим;
  2. підтримка та розвиток ініціативи учнів у шкільному житті;
  3. організація реальних справ, корисних для суспільства;
  4. представлення інтересів учнів у процесі управління школою;

Шкільне самоврядування працює за принципами демократії, добровільності, творчої активності, підзвітності, рівноправ’я, виборності, наступності.

ПРИНЦИПОВІ ОСНОВИ ДИТЯЧОГО САМОВРЯДУВАННЯ

1. Сенс дитячого самоврядування полягає не в тому , щоб діти включалися в існуючі піраміди керівництва-виконання, а в тому, щоб вони набували особистого досвіду демократичних стосунків.

2. Самоврядування в школі –не спеціальна дитяча діяльність «з управління», а режим протікання спільної і самостійної дитячої діяльності, яка забезпечує необхідну динаміку демократичних та родієвих стосунків у дитячому середовищі, що дають реальні можливості громадянського та особистісного самовизначення підлітків.

3. Дитяче самоврядування зростає навколо підготовки та реалізації шкільного життя (колективно-творчих справ на рівні класу, тимчасової творчої групи.) Зміст «стосунків у події» може транслюватися у повсякденне життя.

4. Виникнення системи дитячого самоврядування –явище високого рівня складності, результат тривалої роботи педагогічного та учнівського колективів з визначення елементів, зв'язків, якостей системи. Система самоврядування (постійні органи самоврядування з певними владними повноваженнями) не є обов'язковою. Неможливо «будувати»систему дитячого самоврядування,її можна лише «вирощувати».

5. У ситуаціях самоврядування дітей педагоги не можуть регламентувати міжособистісні, міжвікові, внутрішньо- та між групові стосунки. Однак діагностувати їх стан, регламентувати діяльність, в якій складаються ці стосунки, надавати допомогу та підтримку тим дітям, які потребують укріплення власної само управлінської позиції,-повинен учитель, бо це його обов'язок.

Кiлькiсть переглядiв: 382

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.